MARKET MARKALARININ ÜRETİCİLERE SAĞLADIĞI AVANTAJLAR ~ Marketing / Pazarlama

9 Temmuz 2008 Çarşamba

MARKET MARKALARININ ÜRETİCİLERE SAĞLADIĞI AVANTAJLAR

MARKET MARKALARININ ÜRETİCİLERE SAĞLADIĞI AVANTAJLAR
Atıl kapasiteyi değerlendirmek : Baz üreticiler özel etiketli ürünlerin üretimini fazla kapasitelerinden yararlanmak için kullanmaktadırlar
Maliyet minimizasyonu : Eğer bir üretici şirket, yeterli ürün geliştirme tecrübesine ve gelişmiş üretim yöntemlerine sahipse, perakende zincirleri tarafından kolayca market markalı ürün siparişi alabilecektir. Büyük sipariş miktarıyla bu tip bir üretim, firmanın kendi markalı ürünlerini üretmesinden çok daha karlı olabilecektir
Rakibe fırsat tanımamak: ikili üreticiler (hem kendi üretici markalarını üreten hem de perakendeci adına üretim yapan üreticiler) ürün kategorilerini etkileyebilme, üretici marka ile özel marka arasında rafların tahsisini, aralarındaki fiyat farkını , üretici markalı ürünlerin promosyon zamanlamasını düzenleyebilmek ve daha iyi tedarik hizmeti verebilmek isteğiyle özel markalı ürünleri üretmektedirler.
Pazara kolay girme imkanı : Yeni ürün kategorilerine girmek isteyen üreticiler öncelikle market markalı ürünlerin üretimini üstlenip,perakendecilerle birlikte çalışarak risklerini düşürmekte ve böylece Pazar paylarını yükseltmektedirler
Alt markalar ile rekabet edebilmek : Ucuz fiyatlı ürünlere pazar pay kaptırmamak için yeni stratejiler geliştirmek zorunda kalan üretici firmalar,reklam ve promosyon kampanyalarıda olmadan market markalı ürünleri kullanabileceklerdir. Bu şekilde esas markalarının fiyatlarını çok düşürmeden ve fiyat dayalı rekabette karlı çıkarak varlıklarını sürdürebileceklerdir. Bu durum, özellikle kriz döneminde bilinen markaların fiyatlarını düşürmeleri, tüketicinin gözünde marka konumlarını telafi edemeyecek şekilde değiştirme olasılığına karşı da avantaj sağlamaktadır. Özellikle, büyük üretici firmalar market markaları yoluyla hem pazar paylarını korumakta hem de tüketicinin gözünde olumsuz imaj yaratmaları önlenmiş olmaktadır.
Pazar paylarını korumak: Üreticiler kendi markalı ürünlerinin fiyatlarını yükseltmeye karar verdiklerinde, özel etiketli ürünleri fiyata duyarlı müşterilerin diğer rakip markalı ürünlere yönelmesini engellemek amacıyla perakendeci adına üretim yaparak, pazar paylarını korumayı amaçlamaktadırlar.Veya özel etiketli ürünleri, pazar lideri üreticinin ürünlerini taklit etmek amacıyla
da kullanmaktadırlar.
Üretici markalar için şans yakalamak: Ürün geliştirmek ve tutundurmak için gerekli yatırımlar yapacak finansal güce sahip olmayan
üreticiler özellikle Kobi ler, perakendecilere bu ürünün üretilmesi ve piyasaya çıkarılması konusunda teklif götürerek, perakendeci mağazanın etiketi altında üretim yaparak hem tanıtım masraflarından ve raf listeleme ücretleri ödemeden bu ürünü piyasaya sürülebileceklerdir.
Pazarlama bütçesini azaltma: Özel etiketli ürün sunan üreticiler,
kendi markaları ile özel etiketli ürünlerin fiyat değişimlerini ve tutundurma
faaliyetlerini koordine edebileceklerdir. Perakendeciler üreticilerle yaptıkları özel etiketli ürün anlaşmasıyla, ürünlerin reklamının ve tutundurma faaliyetlerinin
düzenlenmesinden sorumlu olurlar ve üreticilerin kendi markalı ürünlerine ödedikleri gibi ayrı bir ücret ödemesi yapmazlar
Perakendecilerle stratejik ortaklık kurma ve daha iyi ödeme koşulları : Eğer özel etiketli ürünler iyi satış yapmıyorsa, perakendeciler tedarikçilere bazı özel ayrıcalıklar sağlayabilmektedirler. Perakendeciler,tüketicileri satın alma davranışları hakkında elde ettikleri verilerini üreticilere
verebilmektedirler. Ayrıca, rafların düzenlenmesinde ve tutundurma faaliyetlerinde yapılabilecek değiş ikliklerde yorumlarda bulunabilmektedirler.
Üreticiler ise, perakendecilere pazarı bölümlere ayırmada, tüketiciler için ürüne
uygun stokların yaratılmasında danışmanlık hizmeti sağlayabileceklerdir.

0 yorum: